Monday, October 31, 2011

Kenduri Kahwin

Assalamualaikum....hai semua..

Macam mana dengan cuti hujung minggu korang semua..ok? Cuti hujung minggu aku, kawan masa kat politeknik aku kawin..jadi nak xnak kena jugak la aku pegi kan..dah nama pun kawan...kawan aku ni dok kat Kg. Gajah, Perak..kebetulan pulak memang kakak aku tinggal kat sana...jadi xpayah la nak risau pasal tempat nak tido lagikan...hehehe...untuk pengetahuan korang semua, kedua-dua pengantin ni kawan aku...perkenalan depa ni berputik masa kat politeknik lagi...sweet sgt.sebab depa ni pasangan yang romantik...hehehe...jom la kita layan picas depa kawin...

Thursday, October 27, 2011

Cuti Deepavali

Assalamualaikum peeps..and mommies2 out there..

Selamat kembali bertugas..macam mana ngan cuti deepavali korang semua semalam...ok ke? Semalam aku, en suami n buah hati pengarang jantung hati kami arissa jalan² ke IKEA...biasa la dah lama x ke sana..skali² nak gak tgk apa brg baru yang tengah di promosikan...
Bestnya kerja hari ni..bos aku takda..hehehe..dia cuti hari ni dan esk...minggu depan dah masuk ofis balik..
Sebenarnya xda benda pun nak share ngan korang semua..cite ni xbest pun...tapi aku nak cerita gak...boleh x? hehehe...Ha, bercerita pasal semalam..lepas je abes membeli sedikit barang di ikea, aku ajak en hubby ke mall berdepan dengan ikea tu..apa nama mall tu aku pun dah lupa..hahaha...jalan punya jalan ternampak la mainan yg kena isi syiling tu..aku mmg pantang kalo jumpa permainan tu..mest nak masukkan arissa kat dalam tu..mama nye plak yg terlebih ecxited..aku sempat la rakam gelagat arissa masa naik permainan tu...jom layan video!
video

Tuesday, October 25, 2011

kite dah boleh duduk...

Assalamualaikum peeps..and mommies2 out there..

Hari ni nak story mory ckit pasal si kecik aku Arissa Husnina tu..dak kecik tu dah pandai duduk..hehehe..
Memang tak sangka jugak la dia boleh secepat umur dia skrg..merangkak mmg dh boleh..tp gamb dia merangkak belum sempat nak snap lg..

Cerita pasal dia duduk, mula aku boleh perasan masa aku baring kan dia atas tilam kat umah and then letakkan bantal kt kepala dia, pastu dia bangun n terus duduk..mmg terkejut gak la aku...hehehe..tp hati nie mmg seronok la..mmg aku terharu sgt sbb mmg aku xbajet pun umor dia masa tu dah boleh duduk..

Jom kita layan picas Arissa tengah duduk tengok astro ceria..ni pic pagi semalam sebelum aku pegi keja n hantar dia kat rumah pengasuh...


terlentok la kepala punya tgk tv..

Anakku Arissa Husnina


Anakku.. Arissa Husnina

Bila mama boleh memilih
Apakah mama berbadan langsing atau berbadan besar karena mengandungmu
Maka mama akan memilih mengandungmu…
Karena dalam mengandungmu mama merasakan keajaiban dan kebesaran Allah

Sembilan bulan nak,… engkau hidup di perut mama
Engkau ikut kemanapun mama pergi
Engkau ikut merasakan ketika jantung mama berdetak karena kebahagiaan
Engkau menendang rahim mama ketika engkau merasa tidak nyaman, karena mama kecewa dan berurai air mata…

Anakku..Arissa Husnina,
Bila mama boleh memilih apakah mama harus operasi caesar, atau mama harus berjuang melahirkanmu
Maka mama terpaksa memilih operasi caesar kerana nyawamu lagi berharga
maafkan mama nak

Dan ketika engkau hadir, tangismu memecah dunia
Saat itulah… saat paling membahagiakan
Segala sakit & derita sirna melihat dirimu yang merah,
Mendengarkan papamu mengumandangkan azan,
Kalimat syahadat kebesaran Allah dan penetapan hati tentang junjungan kita Rasulullah di telinga mungilmu

Anakku.. Arissa Husnina,
Bila mama boleh memilih apakah mama berdada indah, atau harus bangun tengah malam untuk menyusuimu,
Maka mama memilih menyusuimu,
Karena dengan menyusuimu mama telah membekali hidupmu dengan tetesan-tetesan dan tegukan tegukan yang sangat berharga
Merasakan kehangatan bibir dan badanmu didada mama dalam kantuk mama,
Adalah sebuah rasa luar biasa yang orang lain tidak bisa rasakan

Anakku.. Arissa Husnina,
Bila mama boleh memilih duduk berlama-lama di ruang rapat
Atau duduk di lantai menemanimu menempelkan puzzle
Maka mama memilih bermain puzzle denganmu

Tetapi anakku…
Hidup memang pilihan…
Jika dengan pilihan mama, engkau merasa sepi dan merana
Maka maafkanlah nak…
Maafkan mama…
Maafkan mama…
Percayalah nak, mama sedang menyempurnakan puzzle kehidupan kita,
Agar tidak ada satu kepingpun bagian puzzle kehidupan kita yang hilang
Percayalah nak…
Sepi dan ranamu adalah sebagian duka mama
Percayalah nak…
Engkau adalah selalu menjadi belahan nyawa mama…

Ratih Sanggarwati (Ratih Sang)

Thursday, October 13, 2011

Arissa 7 Bulan...

Salam...dan hai..

Sebelum aku memulakan entry yang x seberapa ni, aku nak mintak maaf la kat korang sebab dah lama aku tak cerita sesuatu kat sini..Bukan apa, tak ada benda penting sangat pun yang aku nak cerita...K la, kita teruskan dengan entry utk hari ni..Sebenarnya entry hari nie nak cerita pasal si kecik aku yg semakin membesar tu..Sekarang dah semakin lasak dan bijak..tak boleh kena marah sikit..bila dia meragam xmau tido, aku marah terus mencebek n sedih...kadang² tu mamanye ni tak penyabar sikit..hehe..marah main² je sebenarnya..Cerita pasal kelasakkan dia. ermm jgn cakap la, kadang² tu xsempat aku nak masak kat dapur dia yg sibuk ke dapur dulu..kalau aku nak jemur baju, dia pun sibuk sama..bila aku pasangkan kartun kat dia sekejap je dia tgk, pastu dah menjerit sebab takot tinggal sorang..hehehe..kalau kat dalam walker dia, jgn ckp la kelajuannye..sekejap je dah sampai ke dapur..apa yg aku buat semua dia nak buat...ermm..senang ckp dia pun nak buat gak la..yang sebenarnya, seronok bila tgk setiap hari telatah anak yang nak membesar nie...rindu bila kita kt tempat keja..hehe...Alah, xda benda dah la nk story...cuma ada sikit gambar kat bawah nie yg kat sempat snap msa kt kampung tgh makan A&W dan masa kat R&R Tapah...korang tgk la ye..
tengah kyusuk tengok tv
excited nak amik gambar
playground RnR Tapah
Mkn kat Burger King Restoran Jejantas
A&W Taiping Sentral