Tuesday, December 30, 2014

Kisah Anak-Anak

Assalamualaikum...hai korang...

Sekejap betul masa berlalu kan...2014 dah hampir melabuhkan tirai..2015 akan menyusul pulak...
Macam-macam kisah tragis dan gembira yang berlaku sepanjang tahun 2014..

Oklah jom ke topik asal..cuti hari khamis minggu lepas arissa ngan arrian demam..arrian pulak dari hari rabu badan penuh naik bintik-bintik macam alergik..bawak pegi klinik doktor cakap alergik..tapi bukan alergi makanan...sebab menu dia setiap hari aku akan buat yang sama dan akan tukar sayur dan protein je..

korang perasan tak kat badan arrian yang merah-merah tu...tu la alergik yang aku cakap tu...
macam-macam..lepas baik bisul..dah kena alergik macam ni pulak..dugaan betul la..

Jumaat lepas kakak dengan adik demam...suhu pun tinggi jugak la dekat 40..risau dibuatnya...aku kerapkan mandi dan pakaikan pampers je..Alhamdulillah panas pun reda..

muka budak tak sihat...lepaskan teringin papa nak makan burger Carls Jr kat Mines..

Bila anak tak sihat susah betul hati...macam-macam fikir..semoga Allah sentiasa lindungi anak-anak ku tak kira di mana jua..dan semoga Allah berikan mereka berdua kesihatan yang baik...amin..

Tuesday, December 23, 2014

Baking Class

Assalamualaikum...koranggg....!!!

Lagi nak cerita kat sini..

Dua minggu lepas dah booking kelas memasak untuk arissa kat Genius Baby On BOard Shah Alam...
sebelum ni nak bawak jugak tapi kelas asyik penuh je..

Bila tengok teacher Wati iklankan dekat fb apalagi terus la booked cepat-cepat untuk arissa...
meh kita layan gambar-gambar sepanjang kelas membaking arissa...
teruja kakak nak buat kek feveret dia..dia sorang je umur 3 tahun kat sini..yang lain semua budak-budak dah besar..hehehe..



Dapat sijil...ni la teacher Azie yang ajar kelas memasak...
Lepas ni boleh joinkan lagi arissa..

arrian dengan papa kat dalam tengah santai layan permainan..

Oklah..hari ni tu jela nak cerita..nanti free story² lagi ye..

Last belanja satu video kakak...

video

Arissa Arrian Tak Sihat

Assalamualaikum

Lamanya tak bersua dengan korang...hehehe...
Hari ni baru jari jemari ni kelapangan nak menaip..setelah 2 minggu bercuti separuh gaji..
Mesti tertanya-tanya kan kenapa cuti lama sangat...yela mana taknya cuti rehat dah habis langsung...

Oklah jom kita review balik cerita-cerita yang dah lama tersimpan...
haritu arissa tetiba kena alergi..kami sendiri pun tak dapat kesan apa puncanya..
lepas dia buat persembahan untuk majlis konvokesyen taska terus jadi macam ni...


Lepas kakak tak sihat arrian pulak kena bisul..dalam tempoh 2 minggu dia kena tu memang ulang alik ke klinik dan ke hospital saja sebab risau bisul dia semakin membesar..
2 minggu tunggu punya tunggu akhirnya doktor pakar bedah datang dan buat keputusan arrian punya bisul terpaksa di bedah sebab dah terlalu besar...masuk wad pembedahan Hospital Putrajaya 26 November 2014..
pagi masa dekat wad kecemasan tu dia dah kena puasa..bayangkan umur arrian waktu tu baru nak masuk 7 bulan dah kena puasa dari pagi sampai petang jugak la..sebab belum turn arrian untuk masuk bilik bedah lagi..
turn arrian dah tiba...waktu ni memang hati ni macam-macam rasa...mula fikir yang bukan²..yelakan hati ibu mana yang tak risau..usia macam arrian dah kena buat pembedahan..dah la kat tempat dengan buang air besar...aduh..aku dapat bayangkan betapa sakitnya...
masa nak ke bilik bedah aku dapat teman arrian masuk sampai ke dalam..doc mintak aku temankan sampai arrian dah xsedar baru la aku kena keluar...masa nak tinggalkan dia tu berat betul hati...aku terus pegi solat zohor..lepas solat je tengok doc yang bedah arrian tu dah keluar...sekejap ja rupanya..
Alhamdulillah...semuanya berjalan lancar...begini la rupanya kesan pembedahan bisul arrian...doc terpaksa tebuk dan keluarkan nanah yang terkumpul..doc memang tak jahit sebab nak isi dan tisu² kulit tumbuh balik..
Sekarang Alhamdulillah semuanya dah elok...syukur sesangat..

Apa-apa pun aku dan suami terima semua ujian yang Allah berikan...semuanya ada hikmah disebalik..
Aku redha...Allah akan beri ujian pada hamba-hambaNya yang sabar...bila Allah uji, bermakna Allah masih sayangkan kami lagi...