Thursday, October 4, 2012

Teringin Sangat


Assalamualaikum....

Bila dah nak dekat bulan haji, bermula la umat Islam mengerjakan Haji...seronoknya bila tengok orang lain dah sampai ke sana..aku ni bila pun tak tahu la lagi...InsyaAllah...1 hari akan aku jejak kan juga kaki ke tanah suci Mekah...dapat pergi umrah dulu pun dah syukur sangat²...

Bukan apa, teringin juga nak ke Tanah Suci bila melihat orang ke Mekah, aduhai tetiba jer jadi emosi plak ni. Aku percaya semua orang ada impian untuk menunaikan haji ataupun umrah kan. Tetapi biarlah niat kita betul untuk mengerjakan ibadat dan bukan nak menunjuk-nunjuk dengan orang. Ada juga yang berlumba-lumba nak pergi buat haji berkali-kali, kita pun sedia maklum kuota untuk ke Mekah sangatlah terhad.


Ya Allah,
Izinkan aku menjejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah..
Teringin benar aku merasai detik-detik indah di sana seperti yang digambarkan ramai orang..

Ya Allah,
Sesungguhnya dengan izin mu aku menjejakkan kaki ke sana,
Terimalah aku sebagai tetamu Mu,
Segalanya dengan izin Mu..
Dengan rezeki Mu, InsyaAllah satu hari nanti..

Ya Allah,
Sesungguhnya hati ini teringin benar ke sana sebelum hembusan nafas yang terakhir..

Ya Allah,
Semoga Engkau mendengar rintihan ku untuk menjadi tetamu MU..

AMIINN~

2 comments:

  1. aminnnn..pujie pon teringin sgt ayu..mak pzie nk g umrah taon depan mcm nk ikot jer ase..tp duet nyer xcukup lagi..wuwuwuwu

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..amin..mudah2an termakbul doa kita jie.

    ReplyDelete