Friday, May 25, 2012

Berbuka di Mee Tarik Warisan Asli

Assalamualaikum..selamat pagi Jumaat...

Korang pernah makan tak kat kedai kaum lain selain kedai mamak? kali ini aku nak kongsi pengalaman aku makan kat kedai kaum cina yang beragama Islam...asal mereka dari Negara China dan berniaga di area Sungai Besi..Lake Field Sungai Besi..tempat baru....

Kebetulan semalam aku puasa, jadi macam-macam la dalam fikiran aku ni nak makan kan...Lepas tu semalam aku jadi PA menggantikan kawan aku Pujie yang pergi kursus kat Melaka. Bila kerja tak ada sangat mula la jadi boringkan..aku pun buka la blog..tengok entry2 kawan-kawan blog yang telah update aku terperasan la ada sorang blogger ni dia update pasal makanan chinese muslim...nama kedai makan tu Mee Tarik Warisan Asli...


Makanan yang paling digemari kat sini adalah mee...mereka membuat mee dengan tangan mereka sendiri..itulah dinamakan kedai Mee Tarik Warisan Asli....sambil menunggu makanan tiba...sambil tengok cara mereka bekerja....dan paling best..cara mereka menguli tepung..mengadun sehingga membentuk menjadi mee....sangat teruja...arissa pun suka tengok...

Makanan kat kedai ni semua sedap-sedap...antara yang di order oleh kami...ha, jom tengok gambar kat bawah ni...

Toothpick Lamb...memang sedap..tak rasa bau kambingnye..
Fungus Noodles with Meat
Yang ni order by MIL aku...
Yang ni aku lupa nama mee dia..hehehe
Oder by biras aku..
Mushroom meat with noodles
Order by mama arissa...hehehe..sedap..nyum..nyum..
Yang ni pun lupa namanye..sbb suah nak sebut...
Order by papa arissa dan adik ipar aku..
China Ba Bao Tea..sedap tau...air untuk kesihatan ni aku yang order...terbaik la..

Korang pun mesti cuba tau..memang puas hati..
Senang je nak cari kedainya...
Sapa berminat,bolehlah ke mee tarik, sg besi....berdekatan dengan pasar sg besi kat bangunan kedai baru......dekat dengan kedai 2 hengget dan belakang KFC..sebelah Dome..

ok..till end..

2 comments:

  1. awak, lake fields ni dekat dgn lrt sg besi tu kan? nak bawak mak saya sbb dia tgk jjcm aritu dia teringin nak pegi.

    ReplyDelete