Tuesday, August 20, 2013

Sup Vegeroni San remo

Assalamualaikum....

Semalam menu untuk anak dara kecik aku sup vegeroni ...
Aku beli jenama yang biasa tula san remo..aku pilih yang vegeroni punya sebab arissa dah kurang makan sayur...jadi terpaksa la buat yang vege punya..

Bahan-bahan :



San removegeroni pasta (agak-agak je) 
* rebus terlebih dahulu..dan air rebusan tadi dibuang..
Isi ayam 
bawang besar 1biji
bawang putih 1biji
sedikit halia 
daun sup 
 daun bawang
kiub ayam (separuh)
sedikit minyak untuk menumis
Air untuk rebus pasta dan kuah sup

Cara-cara:

Tumis bawang besar, bawang merah dan halia sehingga naik bau..
Masukkan air dan kiub ayam...kemudian masukkan isi ayam...
Bila sup tadi dah mendidih boleh la masukkan vegeroni yang telah direbus tadi..
Perasakan dengan garam...akhir sekali masukkan daun sup dan daun bawang...

sedia untuk dimakan...
sedap wei..aku pun suka...

tengok ha..ni kali kedua arissa makan...kali pertama dia dah makan habis..

Selamat mencuba...:)

3 comments:

  1. ayu..

    nurul baru pasan psl blog ayu ni haaa..

    hihi..
    sedap gak tu..t nak try utk mkn sndiri la =)

    ReplyDelete
  2. ayu memang pandai masak.. rindu la nasi goreng ayu.. hihi...

    ReplyDelete