Wednesday, September 26, 2012

Sedapnya Tapai Pulut

Assalamualaikum...Selamat Pagi semua...

Semalam, pergi pasar tani beli barang basah untuk dipenuhkan dalam peti ais...
Masa nak balik tu, singgah kat orang jual tapai..memang dah tau kat mana tapai tu ada orang jual...
Sebab aku ni memang penggemar tapai...nak pulak tapai pulut kan...

Jangan tak tau ye kawan² sekalian, tapai pulut ni ada khasiatnya jugak...
Antara khasiatnya dapat menambahkan susu badan untuk ibu² yang menyusu..itu kata nenek suami aku la..
Sebab kenapa boleh tambahkan susu ibu adalah disebabkan ragi yang diperap bersama pulut untuk dibuat tapai tu...

Tapai pulut memang lagi sedap dari tapai ubi..itu pendapat aku la..

tadaaa....ni la dia tapai yang aku beli semalam..aku beli dua bungkus..harganya murah je..rm0.80 sen je untuk 2 bungkus...

Sapa yang tak pernah makan tapai tu, cuba la..sedap wooo...hehehe...

1 comment:

  1. mmmm my mom's fav. nih...hee..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

    ReplyDelete